home

Webecos wijzigt de verkoopverpakkingen voor consumenten

Vorig jaar lanceerde Webecos ter gelegenheid van haar 60-jarig jubileum ‘Het boek zonder sprookjes’, een speciale box waarin een aantal consumentenverpakkingen zaten voor o.a. droge huid, gevoelige huid en tegen acne. De stijl van deze jubileum verpakkingen was anders dan van de reguliere Webecos verkoopverpakkingen. Omdat wij vele positieve reacties ontvingen op deze nieuwe verpakkingen, hebben wij besloten deze nieuwe huisstijl door te voeren bij alle consumentenverpakkingen.
 

Daarbij gaat het om zo’n 75 producten die een nieuw etiket krijgen, waarvan zo’n 50 ook nog een nieuw doosje. En alsof dat nog niet genoeg is, schakelen voor de crèmes over op airless pompjes en potjes. Ook dit was een veel gehoorde vraag, omdat airless verpakkingen hygiënischer in gebruik zijn, waardoor we met minder conserveringsmiddel toekunnen in de formulering.

Elke primaire verpakking heeft straks achter op een QR-code. Meestal gooien consumenten na aankoop het doosje met de gebruiksaanwijzing weg, waardoor alle informatie die bij het product hoort verloren gaat. Door het scannen van de QR-code kan men straks in 1 klik op de betreffende productpagina komen, waarop men dan samenstelling, gebruiksaanwijzing, etc. terug kan vinden.

Op elke fles en op elk doosje zal het belangrijkste werkzame ingrediënt worden afgebeeld. Hoewel Webecos als sinds haar oprichting 60 jaar geleden transparant was over alle inhoud stoffen, met productnamen als Aloe Vera Daycream en Collagen Mask, past dit in de huidige trend van transparantie over de inhoud stoffen. Bovendien benadrukt dit het gegeven dat wij bij voorkeur gebruik maken van werkstoffen die afkomstig zijn uit de natuur en geen andere stoffen toevoegen als dit niet nodig is.

Producten in een doosje hebben straks ofwel de kleur Camel, ofwel de kleur Sequoia Green. De gedachte hierachter is dat wij met die kleurstelling willen aangeven of een product meer een huid verzorgend karakter heeft (Camel) of juist huid verbeterend werkt (Sequoia Green). Met dit onderscheid willen wij benadrukken dat wij al 60 jaar cosmeceuticals in ons assortiment hebben, zelfs nog voordat dit woord werd uitgevonden.

Bij de crèmes zullen er straks dus 4 soorten verpakkingen zijn:

  • Airless pompflacon 50ml in camel kleur doos
  • Airless pompflacon 50ml in sequoia green kleur doos
  • Airless pot 50ml in camel kleur doos
  • Airless pot 50ml in sequoia green kleur doos

Het airless potje is een gloednieuwe ontwikkeling in airless verpakkingen. Het zal voor sommige consumenten wellicht even wennen zijn. Daarom is er een handig instructie filmpje gemaakt over hoe deze verpakking precies gebruikt moet worden. Dit filmpje is te zien op onze Instagram pagina.

Verandert er ook iets in het assortiment?

Een aantal producten zal niet in een nieuwe verpakking komen, omdat we besloten hebben die producten te laten uitlopen of te vervangen door nieuwe producten met een verbeterde receptuur. Zodra een product niet meer voorradig is of is vervangen door een nieuw product, zullen we dat uiteraard direct melden.

Hoelang gaat die overgang duren?

Al deze wijzigingen zijn natuurlijk een hele operatie, waarvoor veel afstemming nodig is, zowel intern als met leveranciers van het verpakkingsmateriaal. Zo is er bijv. een lange levertijd voor het karton van de doosjes voor de crèmes, waardoor niet elke crème meteen in een nieuw doosje beschikbaar kan zijn. Een aantal producten begint inmiddels in te stromen in de nieuwe verpakking, maar van anderen kan dat dus nog even duren. We hopen voor de jaarwisseling het grootste deel van deze enorme operatie achter de rug te hebben.

 

Contact informatie

Corrective Cosmetics BV
Schweitzerlaan 84
1187 JD Amstelveen
T. 0031 20 64 129 86
F. 0031 20 64 739 64
E. info@correctivecosmetics.com

 
Created by Trefnet Powered by SHARK CMS SHARK